• Skickas inom (1-3 dagar)
  • Vi engagerar oss tills du är 100% nöjd
Moms visas:

Köp- och leveransvillkor

Avtal om köp ingås när du väljer att klicka i "Genomför köp" i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter t ex pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du avboka din beställning utan kostnad. Notera att du som kund är ansvarig för att meddela Campingshopen om eventuella avbokningar eller ändringar i din order. Campingshopen.se ingår endast avtal med myndig person (18 år). 

Garanti

Privatpersoner:
De flesta varor har 1–3 års garanti, övriga villkor enligt konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

Företag:
30 dagar enligt köplagen.

Leveransvillkor*

Leveranstid

Din order skickas normalt inom 1–3 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.

Fraktavgift (inom Sverige):

Fraktavgift tillkommer.
Fraktkostnaden beräknas automatiskt när en vara läggs i varukorgen. 
Lägger du till eller tar bort varor i varukorgen kan fraktsättet ändras beroende på antal produkter, vikt samt dess volym. Din beställning skickas till närmaste Postnord/DB Schenkerombud.

Leveranssätt:

Leverans av beställda varor sker med Postnord eller DB Schenker.
Campingshopen.se väljer passande transportsätt för din sändning.

I samband med leverans skickas ett kollinummer till den mailadress du angett vid beställning.
Du kan via detta kollinummer se status på din sändning via länken nedan.
Spåra ditt paket här!

Mindre paket skickas i regel via Postnord/DB Schenker till närmaste utlämningsställe, exempelvis en närliggande mataffär, kiosk etc. Ett sms skickas till din mobiltelefon när varorna finns tillgänglig på utlämningsstället.

Paket som överskrider en vikt av 20 kg alternativt skrymmande gods med en längd över 150 cm skickas i regel hem till dig. 

Transportansvar:

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga.
OBS Gäller ej leveransmetod Brev
Vid leveransmetod Brev så utgår en avgift på 700:- om maxvikten överstiger 250 gram för att lägga om frakten
Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador/Felexpediering:

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till vår kundservice samt att du som mottager av godset gör en skadeanmälan hos respektive fraktbolag - detta är ett krav för att vi skall kunna skicka ut en ny vara till dig. 

För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver du som kund anmäla skadat gods per omgående. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. 
Be chauffören göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Spara alltid emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som är felaktigt levererad bör anmälas snarast möjligt till Campinigshopen. Om en vara mot förmodan skulle vara skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlösta paket:

Om vi får tillbaka paket som ej blivit utlösta, förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på 395 kr.

Leveransförsening:

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. 
Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-mail eller telefon.

Kostnader för tilläggstjänster (Postnord):

Ändring av mottagare - Samma adress = 275 kr.
Ändring av adress - Samma mottagare = 275 kr.
Förlängd liggtid hos ombud = 275 kr.

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi tillämpar reglerna i Distansavtalslagen där du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet (ej företag)
Varan måste returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning. Du som kund står alltid för returfrakten.
Returer skall skickas med Postnord Parcel, Företagspaket eller likvärdigt till följande adress:

Campingshopen.se / LW Husvagnar AB
Vargstigen 4
777 34 Smedjebacken

Returer som skickas till ombud kan ej hämtas ut av Campingshopen.se utan kommer att gå i retur till dig som kund. 

Ångerrätt gäller ej specialbeställningar, specialbeställningar av reservdelar, varor på metervara eller förbrukningsvaror som öppnats samt förtält/markistält.

Köpesumman exklusive fraktkostnader återbetalas senast 30 dagar efter det att vi återfått varan. 

Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Campingshopen.se kommer ej att lösa ut paket mot postförskott/efterkrav.

Campingshopen.se tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. 

När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Har du köpt en beställningsvara och ångrar köpet innan leverans, är du som kund ansvarig att meddela Campingshopen om detta. Först då kan vidtaganden gällande betalning ske. Vid utebliven information kommer betalning av den beställda varan krävas.

Kontakt vid reklamation:
Mail: info@campingshopen.se

 

Pris/Betalningsalternativ

I alla priser ingår moms med 25%.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Du slutför först ditt köp i kassan och väljer därefter något av nedanstående betalsätt.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. specialbeställningar, specialbeställningar av reservdelar, varor på metervara eller förbrukningsvaror som öppnats samt förtält/markistält.

 

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Sekretess & Säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och fakturering, detta innebär att information om dig lämnas vidare till vår partner Klarna som hanterar våra betalningslösningar samt aktuell logistikpartner. Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas. Campingshopen.se hanterar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende Campingshopen.se tjänster eller produkter bör meddelas till kundservice via e-mail info@campingshopen.se alternativt telefon 0223 - 155 35. 
Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). 
Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

 

Kontakt

Campingshopen.se / LW Husvagnar AB
Vargstigen 4
777 34 Smedjebacken

Vid frågor kontakta kundservice på info@campingshopen.se

Telefontid Måndag - Torsdag kl. 9.30 –18.00
Fredag kl. 9.30 - 17.00 Tel: 0223 – 155 35

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information

Moms visas: